Centrum Komunikacji Społecznej
Urzędu m.st. Warszawy
Zespół Budżetu Partycypacyjnego
twojbudzet@um.warszawa.pl
To grupa osób powołana uchwałą Zarządu Dzielnicy do wypracowywania zasad budżetu partycypacyjnego w dzielnicy na 2016 rok, monitorowania i wspierania przebiegu budżetu oraz promowania działań podejmowanych w ramach budżetu.
W skład powołanych Zespołów weszło:
- 6 mieszkańców,
- 5 przedstawicieli organizacji pozarządowych,
- radni dzielnicowi (po 1 z każdego klubu),
- do 5 radnych osiedlowych,
- od 4 do 5 urzędników wskazanych przez burmistrza.
O zasadach naboru do Zespołów możesz przeczytać TU.
Zespoły zostały powołane uchwałą Zarządu Dzielnicy.
W pierwszych dwóch tygodniach listopada odbywają się szkolenia dla członków Zespołów dotyczące budżetu partycypacyjnego, tworzenia budżetu dzielnicy i miasta, zadań Zespołu itp. Kolejne posiedzenia Zespołów są otwarte i każda zainteresowana osoba może przyjść i posłuchać o czym Zespół obraduje. Terminy spotkań będą dostępne na stronach internetowych urzędów dzielnic.
Do 28 listopada Zespół ma za zadanie wypracowanie rekomendacji dotyczących:
- możliwości składania projektów o charakterze ogólnodzielnicowym i/lub lokalnym,
- podziału terytorialnego dzielnicy na mniejsze obszary (możliwość podziału na 3 sposoby: obszar ogólnodzielnicowy, obszar lokalny, obszar ogólnodzielnicowy i lokalny),
- podział środków finansowych pomiędzy obszary i poziomy,
- ustalenie maksymalnej kwoty na projekt o charakterze ogólnodzielnicowym lub lokalnym albo ustalenia braku limitu.
Oraz ustalenie regulaminu pracy Zespołu.
Na podstawie wypracowanych rekomendacji Zarządy Dzielnic podejmą decyzje w sprawie powyższych kwestii.