Budżet partycypacyjny – Warszawa

Budżet Partycypacyjny - Warszawa 2016

Zasady IV edycji budżetu partycypacyjnego

opublikowany: 07 października 2016 13:54, karolina.kowalczyk

 

IV edycja budżetu partycypacyjnego rozpoczęła się 6 października jednocześnie we wszystkich dzilenicach!

Regulamin nowej edycji stworzyliśmy na podstawie wyników ewaluacji, wielu maili, uwag z portali społeczościowych, warsztatów i spotkań.

W tej edycji do wydania będzie ponad 61 milionów zł. Kwota przeznaczona do dyspozycji mieszkańców w każdej dzielnicy to 1-2 % budżetu dzielnicowego. 

 

Co nowego w IV edycji?

  • więcej czasu na głosowanie - głosowanie potrwa przez całą II połowę czerwca
  • definicja ogólnodostępności w każdej dzielnicy będzie znana przed etapem składania projektów - każdy dzielnicowy zespół ds. budżetu partycypacyjnego, uwzględniając rekomendacje Rady ds. budżetu partycypacyjnego, ustali definicję ogólnodostępności, która będzie obowiązywała w danej dzielnicy - na podstawie tej definicji weryfikowana będzie ogólnodostępność projektów
  • na liście poparcia projektu nie trzeba będzie podawać numerów PESEL (lista 30 osób popierających projekt, którą dołącza się do składanego formularza)
  • włączenie dyskusji o projektach do etapu weryfikacji projektów - pracownicy urzędu wstępnie zweryfikują projekty przed spotkaniami dyskusyjnymi i na spotkaniach przekażą informacje o proponowanych zmianach w projektach
  • zmiana formuły procedury odwołań od wyników weryfikacji - autor projektu lub jego przedstawiciel zaprezentuje wniosek o ponowną weryfikację na posiedzeniu dzielnicowego zespołu ds. bp - w tym spotkaniu będzie uczestniczył także pracownik, który przeprowadzał weryfikacje szczegółową oraz członek Zarządu Dzielnicy
  • konieczność zachowania oryginału listy poparcia do każdego projektu (w przypadku składania projektu elektronicznie) aż do ogłoszenia wyników głosowania i okazania jej w razie wezwania przez urząd dzielnicy lub jednostkę weryfikujące projekt
  • próg 10% - realizowane będa tylko te projekty, które w trakcie głosowania uzyskają przynajmniej 10% głosów ważnych oddanych w danym obszarze 

Szczegółowe zasady w każdej z dzielnic (m.in. podział dzielnic na mniejsze obszary oraz kwota przeznaczona do podziału w każdym obszarze) będą znane do końca listopada - zasady te wypracują dzielnicowe zespoły ds. budżetu partycypacyjnego.

 

Harmonogram IV edycji:

  • zgłaszanie projektów – od 1 grudnia 2016 roku do 23 stycznia 2017 roku
  • weryfikacja zgłoszonych projektów i dyskusje nad projektami – od 24 stycznia do 8 maja 2017
  • odwołania i ponowna weryfikacja – od 8 do 26 maja 2017
  • głosowanie – od 14 do 30 czerwca 2017
  • ogłoszenie listy projektów do realizacji – do 14 lipca 2017

 

HARMONOGRAM czwartej edycji

REGULAMIN czwartej edycji

KWOTY PRZEZNACZONE na bp w dzielnicach i szczegółowe zasady

KOORDYNATORZY ds. budżetu partycypacyjnego w dzielnicach

ZESPOŁY ds. BUDŻETU PARTYCYPACYJNEGO