Budżet partycypacyjny – Warszawa

Budżet Partycypacyjny - Warszawa 2016

Budżet partycypacyjny w dzielnicach

opublikowano: czwartek, 30 październik, 2014 - 12:55, admin

W każdej dzielnicy opracowywane są szczegółowe zasady budżetu partycypacyjnego. Przed rozpoczeciem zgłaszania pomysłów członkowie dzielnicowych Zespołów ds. budżetu partycypacyjnego przygotowują rekomendacje dla zarządu dzielnicy dotyczące:

  • podziału dzielnicy na mniejsze obszary,
  • podziału kwoty dostępnej na realizację pomysłów mieszkańców na poszczególne obszary,
  • zasad ogólnodostępności, jakie muszą spełniać zgłaszane pomysły,
  • ewentualnego wprowadzenia górnego limitu wartości jednego pomysłu.

 

W każdej dzielnicy został powołany dzielnicowy Zespoł ds. budżetu partycypacyjnego, którego zadaniem jest czuwanie nad prawidłowym przebiegiem procesu planowania i realizacji budżetu partycypacyjnego w dzielnicy. Zespół ds. budżetu partycypacyjnego składa się z przedstawicieli mieszkańców, organizacji pozarządowych, klubów radnych działających w radzie dzielnicy, radnych niezrzeszonych, przedstawicieli rad osiedli, młodzieżowej rady dzielnicy, dzielnicowej rady seniorów i urzędników. Posiedzenia Zespołu są otwarte dla wszystkich. Terminy tych spotkań znajdziesz na stronie urzędu dzielnicy.

 

W każdej dzielnicy został również wyznaczony koordynator, który zajmuje się budżetem partycypacyjnym. Jeżeli masz pytania dotyczące budzetu partycypacyjnego w swojej dzielnicy, skontaktuj się z odpowiednim koordynatorem.

 

Kwoty przeznaczone na realizację pomysłów w piątej edycji budżetu partycypacyjnego, w poszczególnych dzielnicach. 

Dzielnica m.st. Warszawy

Kwota 

Bemowo

3 910 000 zł

Białołęka

4 000 000 zł

Bielany

7 527 000 zł

Mokotów

5 900 000 zł

Ochota

2 717 230 zł

Praga-Południe

4 920 000 zł

Praga-Północ

3 000 000 zł

Rembertów

700 000 zł

Śródmieście

6 225 000 zł

Targówek 

3 130 000 zł

Ursus

1 700 000 zł

Ursynów 

6 500 000 zł

Wawer

2 215 000 zł

Wesoła

730 000 zł

Wilanów

2 000 000 zł

Włochy

2 000 000 zł

Wola

5 500 000 zł

Żoliborz

2 110 000 zł

SUMA

64 784 230 zł

 

HARMONOGRAM:

  • spotkania otwarcia – 30 listopada 2017 roku
  • zgłaszanie pomysłów – od 1 grudnia 2017 roku do 22 stycznia 2018 roku
  • weryfikacja zgłoszonych projektów – od 23 stycznia do 8 maja 2018 roku
  • dyskusje o pomysłach – od 26 lutego do 18 marca 2018 roku
  • odwołania i ponowna weryfikacja – od 8 maja do 25 maja 2018 roku
  • głosowanie na pomysły – od 15 czerwca do 30 czerwca 2018 roku
  • ogłoszenie wyników głosowania – do 13 lipca 2018 roku

 

KOORDYNATORZY ds. budżetu partycypacyjnego w dzielnicach

ZESPOŁY ds. BUDŻETU PARTYCYPACYJNEGO W DZIELNICACH